ІННОВАЦІЙНО-КРЕАТИВНА МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНУП: Економіка АПК 2022 №29: 84-88

ІННОВАЦІЙНО-КРЕАТИВНА МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ

Р. Великий, аспірант
ORCID ID: 0000-0002-1000-9995
Львівський національний університет природокористування

https://doi.org/10.31734/economics2022.29.084

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню теоретичних основ і розробці науково-практичних підходів формування та реалізації інноваційно-креативної моделі управління конкурентоспроможністю фермерських господарств. Практичний аспект проблеми окреслений необхідністю генерування на всіх рівнях управління економікою дієвих механізмів, які б спонукали до вироблення управлінських інновацій з метою формування конкурентних переваг у привабливих та прибуткових для фермерських господарств сферах діяльності.

Розглянуто принципи інноваційного та креативного вдосконалення управління конкурентоспроможністю фермерських господарств. Представлено авторське трактування поняття «креативне управління», основний зміст якого орієнтований на розв’язання актуальних колективних завдань і ґрунтується на сучасних інноваційних технологіях та командній роботі. З’ясовано, що креативність в управлінні зумовлена постіндустріальним етапом розвитку економіки, який характеризується переходом від товарного виробництва до сервісної економіки. Впровадження інновацій у виробничий та управлінський процес стає можливим за рахунок креативності – здатності генерувати нові ідеї та способи ефективного вирішення проблем. Встановлено, що креативність в управлінні конкурентоспроможністю фермерських господарств дає змогу фермерам оперативно вирішувати складні завдання, творчо підходити до процесу управління господарством. Креативність в управлінні конкурентоспроможністю характеризує фермера як відкриту, наполегливу, незалежну особу, позбавлену традиційного мислення та готову до втілення принципово нових ідей.

Змодельовані послідовність розробки креативних ідей та система інноваційно-креативного управління конкурентоспроможністю фермерських господарств дозволяють сформувати соціально-професійні компетентності та управлінські креативності фермера як голови і керівника фермерського господарства. Використання інноваційно-креативної моделі управління забезпечує конкурентоспроможність фермерських господарств, особливо в умовах стрімкої мінливості ділового життя. Економічним виміром креативності є виявлення впливу інновацій на підприємництво і, як наслідок, генерування та стимулювання продуктивності й економічного зростання фермерських господарств. Результативною опцією креативних рішень та інновацій в управлінні конкурентоспроможністю є їх комерційна реалізація.

Ключові слова

фермерські господарства, конкурентоспроможність, управління, креативність, інновації, модель

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Бояринова К. О., Ніканорова А. Ю. Інноваційна конкурентоспроможність підприємств: чинники активізації та підходи до забезпечення. Підприємництво та інновації. 2018. № 6. С. 7–13. URL: https://www.ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/137 (дата звернення: 25.06.2022 ).
  2. Галахова Т. О. Інноваційно-креативний компонент розвитку менеджменту. Ефективна економіка. 2014. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3629 (дата звернення: 29.06.2022).
  3. Гнатишин Л. Б. Виробничий потенціал фермерських господарств: монографія. Львів: Сполом, 2018. 404 с.
  4. Гнатишин Л. Б. Особливості конкурентоспроможності потенціалу фермерських господарств. Вісник Львівського національного аграрного університету: економіка АПК. 2011. № 18 (1). С. 56–62.
  5. Жигулін О. А. Управління конкурентоспроможністю підприємств аграрного сектору: інноваційно-креативний підхід. Агросвіт. 2017. № 14. С. 39–44.
  6. Зєніна-Біліченко А С. Методичні аспекти інноваційного та креативного проектування управлінської діяльності. Вісник ХНАУ: економічні науки. URL: https://visen.knau.kharkov.ua/20191_20.html (дата звернення: 25.06.2022).
титулка Екон