Вісник ЛНУП: Архітектура та будівництво 2022 №23: 125-129
ІНСТИТУЦІЙНІ ФОРМИ ПРОСТОРОВОГО ПЛАНУВАННЯ ТЕРИТОРІЙ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД
Р. Ступень, д. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-4951-2838
О. Ступень, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0001-6702-0987
Львівський національний університет природокористування
https://doi.org/10.31734/architecture2022.23.125
Annotation
Досліджено, що інституційні засади з просторового планування є важливим інструментом для забезпечення ефективного використання територіальних ресурсів для об’єднаних громад у рамках проведення реформи з децентралізації влади. У дослідженні відображено відмінності між структурою планувальної документації на всіх рівнях згідно з чинним адміністративно-територіальним устроєм до та після проведення реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади. Розкрито значення планування і забудови територій, що встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності з метою забезпечення сталого розвитку територій, передбачає регулювання відносин при розробленні та затвердженні документації з просторового планування, забезпечення об’єднаних територіальних громад єдиною документацією із просторового планування, розширення повноважень органів місцевого самоврядування щодо регулювання забудови, забезпечення зв’язку програм соціально-економічного розвитку з документацією з просторового планування. Відображено інституційну схему планування територій ОТГ на місцевому рівні, що передбачає розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, а також комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади. Комплексний план просторового розвитку території територіальних громад визначає основні принципи і напрями формування, планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території відповідно до генерального плану та детального плану території ОТГ.
Key words
інституційні форми, просторове планування, об’єднана територіальна громада, землекористування, комплексний план просторового розвитку територій
Link
- Дорош О. Організаційно-інституціональне забезпечення територіального планування землекористування сільських територій. Економіст. 2015. № 8. С. 22–25.
- Мартин А. Г. Сутність проектних рішень у сучасній документації із землеустрою. Землеустрій і кадастр. 2010. № 2. С. 14–23.
- Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель: Закон України від 17.06.2020 р. № 711-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/711-20#Text (дата звернення: 24.04.2022).
- Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»: Проект Закону України від 21.04.2017 р. № 6403. URL: https://ips.ligazakon.net/document/XH4XV00A?an=3 (дата звернення: 24.04.2022).
- Про регулювання містобудівної діяльності: Закон України від 17.02.2011 р. № 3038-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#Text (дата звернення: 24.04.2022).
- Третяк А. М., Третяк В. М., Прядка Т. М., Третяк Н. А. Територіальне планування землекористування в контексті формування фінансової стійкості об’єднаних територіальних громад. Землеустрій, кадастр і моніторинг земель. 2017. № 1. С. 21–27.
- Хвесик М. А., Бистряков І. К., Клиновий Д. В. Просторова організація та напрями використання природного багатства України. Економіка України. 2016. № 7. С. 46–65.