ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ В УПРАВЛІННІ ТУРИСТИЧНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНУП: Економіка АПК 2022 №29: 106-109

ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ В УПРАВЛІННІ ТУРИСТИЧНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Г. Вислободська, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-0518-4553
Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С. З. Ґжицького
О. Булик, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0001-8733-5062
Львівський національний університет природокористування

https://doi.org/10.31734/economics2022.29.106

Анотація

Стаття висвітлює особливості застосування туристичними підприємствами маркетингових інструментів. Подано інформацію про те, що туристична галузь була перспективною у допандемічному періоді та, ймовірно, стрімко розвиватиметься після завершення війни. Подано трактування поняття «маркетинг» з погляду його застосування в туристичній сфері. Представлено інструменти маркетингу в управлінні туристичними підприємствами. Вказано, що на підприємствах сфери туризму маркетинг допомагає віднаходити потреби потенційних туристів, розробляти привабливий туристичний продукт, інформувати потенційних споживачів туристичних послуг про асортимент туристичної продукції. Графічно відображена концепція маркетингу туристичних підприємств. Визначено цілі використання маркетингових засобів в управлінні туристичними підприємствами, зокрема визначення ринкових можливостей та ресурсного потенціалу туристичного підприємства та планування і реалізація маркетингової діяльності. У статті відображені додаткові стандарти маркетингового обслуговування підприємств сфери послуг. Представлені заходи з просування туристичного продукту на ринок. Описані можливості застосування IT-технологій для маркетингу туристичних підприємств. Розкрито можливості онлайн-бронювання номерів у готелях та перегляду послуг туристичних підприємств на сайті цих суб’єктів господарювання. Висвітлена інформація про рекламу як засіб маркетингової діяльності. Вказано, що реклама є найпопулярнішим способом розповісти потенційним клієнтам про туристичний продукт та охопити широкі ринки продажу. Описана роль PR у маркетинговій політиці туристичних підприємств. Перелічено низку чинників, які впливають на розвиток туристичних підприємств, зокрема культурних, соціальних чинників, традицій та релігійних уподобань потенційних споживачів туристичних послуг, які необхідно враховувати під час здійснення діяльності. Подана інформація про франчайзинг як про один зі способів розвитку закладів мережі обслуговування туристів. Запропоновано розвиток розважальної складової туристичного продукту як елемент залучення клієнтів у підприємства туристичної галузі. У статті описані практичні завдання маркетингу туристичних послуг.

Ключові слова

маркетинг, туризм, маркетингові інструменти, туристичне підприємство, ефективність

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Вислободська Г., Бернацька І., Брух О., Дранус Л. Особливості маркетингу готельних та ресторанних господарств. Вісник Львівського національного аграрного університету: економіка АПК. 2021. № 28 (1). С. 172–176.
  2. Галушка К. О., Давидов Д. С. Сучасні маркетингові інструменти в рекламній діяльності. Бізнес ІНФОРМ, 2020. № 4. С. 404–410.
  3. Євтушенко О. В. Застосування комплексу маркетингу в сфері туризму. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. 2014. № 1144. С. 166–170.
  4. Інструменти маркетингу. URL: https://stud.com.ua/3288/ekonomika/instrumenti_marketingu (дата звернення: 12.05.2022).
  5. Кобченко А. А. Формування маркетингових комунікацій туристичного підприємства. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. Т. 31 (70), № 2. С. 201–206.
  6. Красовська О. Ю. Маркетингові інструменти в діяльності підприємства. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 29. С. 104–108.
  7. Михайлюк О. Л. Маркетингові інструменти розвитку екологічного напрямку сільського туризму. Економічні інновації. 2018. Т. 20, вип. 3 (68). С. 145–154.
  8. Ставська Ю. В. Маркетингові інструменти та їх вплив на стабілізацію економічного стану підприємства. Modern Economics. 2019. № 13. С. 227–232.
титулка Екон