СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ФІНАНСОВИХ ПОСЕРЕДНИКІВ НЕБАНКІВСЬКОГО СЕКТОРУ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ В ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНУП: Економіка АПК 2022 №29: 55-60

СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ФІНАНСОВИХ ПОСЕРЕДНИКІВ НЕБАНКІВСЬКОГО СЕКТОРУ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ В ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ

В. Дранус, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0001-5617-6740
Л. Дранус, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-6427-1315
Чорноморський національний університет імені Петра Могили
О. Прокопишин, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-7027-3499
Львівський національний університет природокористування
Н. Трушкіна, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-6741-7738
Приватний заклад вищої освіти «Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова»

https://doi.org/10.31734/economics2022.29.055

Анотація

Фінансовий ринок зазнав значного впливу зовнішніх чинників. Прояв фінансових криз, кризи, що спричинена пандемією COVID-19, та їхніх наслідків поширився на глобальний ринок фінансових послуг, а для вітчизняних фінансових посередників та інших учасників ринку фінансових послуг значно ускладнилися умови функціонування у зв’язку з початком повномасштабного вторгнення агресора на територію України. Усе це стає на перешкоді успішному розвитку ринку фінансових послуг, поліпшенню його взаємодії з іншими секторами економіки, підвищенню ефективності функціонування окремих фінансових посередників. Негативні наслідки вторгнення агресора на територію України для діяльності небанківських фінансових посередників проявляються в тому, що фінансові компанії, які надавали послуги з мікрокредитування, практично припинили свою діяльність, лізингові компанії суттєво пригальмували її, ломбарди зіштовхнулися з мародерством та розкраданням майна, страхові компанії потерпають від падіння обсягів продажів своїх продуктів.

Для того щоб ринок фінансових послуг продовжував працювати, необхідно здійснювати постійний діалог між учасниками ринку та оперативно реагувати на його потреби, що вимагає від небанківських фінансових посередників під час ведення бізнесу запроваджувати в практику принципи соціальної відповідальності, що підтверджуватиме їх надійність та сприятиме підвищенню довіри населення, а крім того, на основі соціальної відповідальності суб’єкти ринку фінансових послуг матимуть змогу підвищити ефективність свої діяльності за рахунок соціальної спрямованості.

Виходячи з реалій сьогодення, у фокусі уваги повинен бути клієнт, його потреби, довіра, рівень захисту і сервісу, якого він потребує в ці непрості часи. Тому запровадження засад соціальної відповідальності сприятиме зміцненню віри клієнтів у майбутнє, а небанківським фінансовим посередникам допоможе дбати про клієнтів, свій персонал, адже головна мета сьогодні – не втримати обсяги портфелю чи зростання бізнесу, а забезпечити спокій, впевненість і довіру клієнтів.

Ключові слова

соціальна відповідальність, небанківські фінансові посередники, ринок фінансових послуг, воєнний стан

Повний текст

pdf

Посилання

  1. martial law.
  2. Бєлянська І. Ми відчуваємо себе частиною великої родини MetLife. Insurance Top. 2022. № 1. C. 54.
  3. Залєтов О. Як працюють фінансові компанії, лізингодавці та ломбарди під час війни – результати опитування Національного банку. URL: https://interfax.com.ua/news/blog/840563.html (дата звернення: 24.06.2022).
  4. Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства. Київ: Стандарт, 2005. 302 с.
  5. Лункіна Т. І. Соціальна відповідальність суб’єктів аграрного сектору економіки України: монографія. Миколаїв, 2018. 632 с.
  6. Офіційний сайт Національного банку України. URL: https://bank.gov.ua (дата звернення: 23.06.2022).
  7. Офіційний сайт страхової компанії Uniqa. URL: https://uniqa.ua (дата звернення: 24.06.2022).
  8. Офіційний сайт страхової компанії ARX. URL: https://arx.com.ua (дата звернення: 24.06.2022).
  9. Офіційний сайт страхової компанії «Арсенал страхування». URL: https://arsenal-ic.ua/ (дата звернення: 24.06.2022).
  10. Jo H., Kim H., Park K. Corporate Environmental Responsibility and Firm Performance in the Financial Services Sector. Journal of Business Ethics. 2015. 131 (2). Р. 257–284.
  11. Louche C., Van Den Berghe L. The Link Between Corporate Governance and Corporate Social Responsibility in Insurance. Geneva Papers on Risk and Insurance – Issues and Practice. 2005. 30 (3). Р. 425–442.
  12. Shen C.‑H., Wu M.‑W., Chen T.‑H., Fang H. To engage or not to engage in corporate social responsibility: Empirical evidence from global banking sector. Economic Modelling. 2016. 55. Р. 207–225.
  13. Simpson W. G., Kohers T. The Link Between Corporate Social and Financial Performance: Evidence from the Banking Industry. Journal of Business Ethics. 2002. 35 (2). Р. 97–109.
  14. Soana M.‑G. The Relationship Between Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance in the Banking Sector. Journal of Business Ethics. 2011. 104 (1). Р. 133–148.
  15. Wood D. J. Measuring Corporate Social Performance: A Review. International Journal of Management Reviews. 2010. 12 (1). Р. 50–84.
титулка Екон