ЗОВНІШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЧИННИКИ ЙОГО ВПЛИВУ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНУП: Економіка АПК 2022 №29: 17-20

ЗОВНІШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЧИННИКИ ЙОГО ВПЛИВУ

Н. Михалюк, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-5125-7872
Львівський національний університет природокористування

https://doi.org/10.31734/economics2022.29.017

Анотація

Успіх підприємства залежить не тільки від досконалості його внутрішнього середовища, а й від зовнішніх щодо підприємствa сил. Вони безпосередньо чи опосередковано впливають на його діяльність, ускладнюючи її чи відкриваючи для неї нові можливості. Тому необхідний усебічний і ретельний аналіз характеру впливу зовнішніх сил на підприємство, що дасть змогу ухвалювати управлінські рішення, які покращать конкурентні позиції підприємства, забезпечать його ефективне функціонування та розвиток. Середовище підприємства – це сукупність певних обставин і чинників як усередині, так і навколо організації, які впливають на прийняття рішень. Організація перебуває під постійним тиском з боку окремих зовнішніх і внутрішніх чинників навколишнього середовища.

Під зовнішнім середовищем організації розуміють сукупність елементів, які її оточують і істотно впливають на її діяльність. Макросередовище охоплює чинники, які можуть не чинити прямого і безпосереднього впливу на ефективність і стійкість організації, але все ж таки мати на неї певний (непрямий) вплив. Аналіз макросередовища повинен передбачати вивчення міжнародних чинників, політичних процесів у країні, правових норм, стану економіки, рівня науково-технічного та технологічного розвитку суспільства, соціальної та культурної складових суспільства та стану навколишнього середовища тощо.

Кожне підприємство є відкритою системою, що перебуває в постійній взаємодії із зовнішнім середовищем. Динаміка зовнішнього середовища, його мінливість, відсутність необхідного обсягу достовірної інформації унеможливлюють врахування всіх можливих наслідків впливу на діяльність підприємства. Отже, керівники підприємства повинні обмежити коло зовнішніх чинників, віддаючи перевагу тим, які мають найбільший вплив на результати. Досягненню цієї мети сприяє аналіз мікросередовища підприємства та виділення його суб’єктів, які мають на нього істотний вплив.

Ключові слова

зовнішнє середовище, чинники впливу, середовище організації, динаміка

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Баєва О. В., Новальська Н. І., Згалат-Лозинська Л. О. Основи менеджменту: практикум. Київ: Центр навч. літ., 2007. 522 с.
  2. Березівський П. С., Михалюк Н. І. Організація прогнозування і планування агропромислового комплексу: навч. посіб. Львів: Магнолія плюс, 2004. 443 с.
  3. Гріфін Р., Яцура В. Основи менеджменту: підруч. для студ. екон. спец. Львів: БаК, 2011. 605 с.
  4. Кузьмін О., Мельник О. Основи менеджменту: підручник. Київ: Академвидав, 2013. 414 с.
  5. Планування діяльності підприємств: навч. посіб. / Н. І. Михалюк та ін. Львів: Новий світ-2000, 2015. 620 с.
титулка Екон