Засади функціонування ринку страхування в туризмі

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2020 №27: 146-152

Засади функціонування ринку страхування в туризмі

Г. Марків, к. е. н.
Львівський національний аграрний університет
Й. Гурал-Пулрола, д-р габ.
Старопольсьський університет

https://doi.org/10.31734/economics2020.27.146

Анотація

Зростання туристичного потоку у світі та динамічний розвиток туристичного бізнесу в Україні особливо актуалізують питання безпеки туристів під час подорожей. Особливість туристичного бізнесу проявляється в наявності різних чинників ризику, які мають безпосередній вплив, з одного боку, на туристів, а з іншого – на діяльність туристичних підприємств. З огляду на це однією з найважливіших умов формування дієвої системи безпеки в туризмі є страхування. Адже саме в процесі страхування визначається якість послуг, а також створюється імідж туристичної галузі загалом. Станом на сьогодні сучасний ринок страхування потребує нових підходів до розуміння основних категорій його функціонування, оскільки досвід показує, що фінансова надійність посідає чи не останнє місце в структурі страхової послуги.

Враховуючи особливості туристичного бізнесу в Україні, визначено наявні проблеми суб’єктів туристичної діяльності у системі страхового забезпечення. З огляду на це охарактеризовано основні й додаткові види страхування в туризмі, які пропонують на вітчизняному ринку страхових послуг.

Досліджено існуючі підходи до класифікації туристичних ризиків та визначено їхні особливості; ідентифіковано ключові чинники виникнення ризиків та їхній вплив на діяльність туристичних підприємств. Роз-глянуто специфіку страхового захисту учасників туристичного ринку від їхнього впливу. Охарактеризовано систему послуг щодо забезпечення страхового захисту від ризикових ситуацій під час туристичної подорожі гро-мадян, окреслено проблеми, що виникають при цьому, запропоновано шляхи їхнього вирішення. Визначено ри-зики, що впливають на підприємства туристичного бізнесу, та охарактеризовано особливості їхнього страхування.

Ключові слова

туристична діяльність, туристична індустрія, страхування туризму, страхові ризики, асистуючі компанії, акумуляція ризиків

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Бернарська О. Р., Цубов Л. В. Ризики у міжнародній туристичній діяльності та їх страхування. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/15752/1/48-Bednarska-107-108.pdf (дата звернення: 10.02.2020).
  2. Власова Н. М., Вейнберг К. О. Страхові технології в туризмі. Культура народов Причер¬номорья. 2009. № 176. С. 82–84.
  3. Жук І. З. Нормативно-правове регулювання діяльності суб’єктів туристичної галузі в Україні. Економіка. Управління. Інновації. 2013. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2013_2_26 (дата звернення: 08.02.2020).
  4. Залєтов О. «Асистанс» та його особливості на стра¬ховому ринку. Вісник Київського національного уні¬вер-ситету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2012. Вип. 133. С. 21–25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_ Ekon_2012_133_8 (дата звернення: 08.02.2020).
  5. Кошляк А. В., Бєляєва Є. В. Страхування ризиків у сфері туристичного бізнесу в Україні. URL: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=32314 (дата звернення: 10.02.2020).
  6. Мацьків Г. Інтернет-страхування в Україні: проблеми і перспективи. Вісник ЛНАУ: економіка АПК. 2019. № 26/ С. 92–98.
  7. Про страхування: Закон України від 15.09.1995 р. № 324/95-ВР зі змін. і доп. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/85/96-%D0%B2%D1%80 (дата звернення: 04.02.2020).
  8. Про туризм: Закон України від 15.09.1995 р. № 324/95-ВР зі змін. і доп. URL: https://kodeksy.com.ua/pro_turizm.htm (дата звернення: 04.02.2020).
титулка Екон