Підприємницькі засади розвитку агротуризму

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2019 №26: 146-150

Підприємницькі засади розвитку агротуризму

І. Дидів, здобувач
ORCID ID: 0000-0003-1882-2267
Львівський національний аграрний університет

https://doi.org/10.31734/economics2019.26.146

Анотація

Розглянуто роль і значення агротуризму на засадах підприємницької діяльності як основи розвитку сільських територій та соціальної сфери села. Висвітлено суть агротуристичної діяльності, яку сьогодні розглядають як перспективний напрям розвитку села, що розширює сферу зайнятості сільського населення, сприяє соціально-економічному розвитку сіл, їхньої інфраструктури, підвищує інвестиційну привабливість сільських територій, забезпечує раціональне використання природних ресурсів та культурно-історичної спадщини, а найважливіше – збереження людського потенціалу, споконвічних традицій і звичаїв.

Досліджено значення підприємництва на селі, завдяки якому створюються нові робочі місця, впроваджуються інновації, розвиваються нові ринки та види бізнесу, збільшуються податкові надходження та грошові доходи населення. Наголошено, що підприємництво виступає основою розвитку як окремих секторів економіки, так і держави загалом. Зазначено, що розвиток малих і середніх підприємств сприяє зменшенню безробіття, відіграючи велику роль в економіці. Оскільки вони є еластичнішими, динамічнішими, мобільнішими, інноваційнішими, то виявляються підприємливішими порівняно з великими. Наголошено, що мале підприємництво спроможне проявити свій потенціал саморозвитку, зробити вагомий внесок в гармонізацію соціальних відносин і в економічне процвітання країни.

Стверджується, що ефективне функціонування агротуристичного підприємництва базується на багатьох показниках, які функціонально взаємодоповнюють один одного, стимулюють супутні процеси, що об’єднанні між собою причинно-наслідковими зв’язками. Розглянуто концептуальну модель розвитку агротуристичного підприємництва, яка всебічно демонструє ці позитивні зрушення. З’ясовано, що важливе значення для розвитку агротуризму на засадах підприємництва має також кластерний підхід, який залежить від ефективного партнерства, взаємної вигоди від об’єднання зусиль всіх зацікавлених сторін (підприємців, територіальних громад, органів влади).

Ключові слова

агротуризм, основні принципи підприємництва, розвиток сільських територій, рекреаційний потенціал, кластер сільського туризму, добробут

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Гловацька В. В. Підприємництво та його соціально-економічна сутність. Економіка АПК. 2007. № 12. С. 57–63.
  2. Гримак О., Вовк М., Джура В. Перспективи розвитку аграрного туризму в Карпатському регіоні. Науковий вісник ЛНУВМБ імені С. З. Ґжицького. 2017. Т. 19, № 81. С. 114–117.
  3. Липчук В. В., Дидів І. Б. Значення агротуристичного підприємництва у розвитку сільських територій в Україні. Вісник Львівської комерційної академії: серія економічна. Львів: Видавництво Львівської комерційної академії, 2013. Вип. 43. С. 96–100.
  4. Липчук В. В., Липчук Н. В., Солтис О. Г. Підприємництво в розвитку інтегрованого сільського господарства і сільських територій. Львів: Сполом, 2013. 309 с.
  5. Мацюк Л. В селі туриста приймає не один власник агрооселі, а вся громада. Туризм сільський зелений. 2013. № 1. С. 28–29.
  6. Михайліченко Г. І. Формування інноваційних туристичних кластерів як конкурентної переваги розвитку регіону. Вісник Національного університету «Львівська Політехніка». 2012. № 727. С. 341–348.
  7. Онищенко О., Юрчишин В. Сільське господарство, село і селянство України у дзеркалі пострадянської аграрної політики. Економіка України. 2006. № 1. С. 4–14.

Стаття надійшла 29.08.2019

титулка Екон