Інтернет-страхування в Україні: проблеми і перспективи

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2019 №26: 92-98

Інтернет-страхування в Україні: проблеми і перспективи

Г. Мацьків, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-1329-7355
Львівський національний аграрний університет

https://doi.org/10.31734/economics2019.26.092

Анотація

Розглянуто проблеми і перспективи розвитку страхування в мережі інтернет. Суттєву увагу в дослідженнях приділено теоретичним аспектам сутності «інтернет-страхування». Описано основні етапи процесу страхування через мережу Інтернет та ключові вимоги, які ставляться до страховика і страхувальника при оформленні договору страхування. Визначено, що для страхової компанії ключовими перевагами в організації віртуального бізнесу є: менші витрати, пов’язані з організацією інтернет-сайта компанії; нижчі трансакційні витрати за операціями з обслуговування клієнтів; розширення географічної диверсифікації страхових продуктів компанії; можливість збільшення продажу страхових продуктів за рахунок відкритого доступу до клієнтів із різних країн світу; обслуговування клієнтів на якісно новому рівні – сім днів на тиждень, 365 днів у році.

Проведено аналіз ринку страхових продуктів у мережі Інтернет. У процесі дослідження з’ясовано, що страхові послуги, які пропонують через мережу інтернет, в Україні охоплюють майнове, особисте страхування й страхування відповідальності. Найбільш розповсюдженими в Україні є такі страхові продукти, як страхування подорожуючих за кордон, медичне страхування, КАСКО, обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, страхування майна фізичних осіб тощо. Найпростішу процедуру придбання полісу серед усіх перелічених має автострахування.

Ключову увагу приділено шляхам вдосконалення механізму забезпечення інтернет-страхування. У процесі дослідження було удосконалено конкретні напрями формування стратегії розвитку електронної комерції страхової компанії на основі SWOT-аналізу; розроблено алгоритм стратегічного управління страховою компанією та концептуальну модель взаємодії страховика й страхувальника в рамках стратегічного маркетингового планування на ринку інтернет-послуг. Важлива роль у процесах управління страховиком відведена комплексу маркетингових комунікацій, а саме елементам маркетингу-міксу: «товар», «ціна», «збут», «просування». Визначено, що для входження страхової компанії на ринок інтернет-послуг предметом планування виступає окреслення основних цілей щодо обсягів продажу та отриманого доходу, а також визначення своїх потенційних споживачів (сегмента ринку), формування власного іміджу та репутації.

Ключові слова

інтернет-страхування, страховик, страхувальник, он-лайн страхування, віртуальна економіка, інтернет-послуги

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Башинська І. О. Маркетингові комунікації підприємства у соціальних мережах. Економічні науки. Серія «Економіка та менеджмент». 2012. Вип. 9 (34), ч. 1. С. 36–41.
  2. Дзина М. А. Інтерактивні методи страхування, як конкурентна перевага на ринку страхових послуг. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2013. № 4 (24). С. 61–63.
  3. Карпенко Н. В., Яловега Н. І. Комплекс маркетингових комунікацій у стратегічному управлінні маркетинговою діяльністю підприємства: монографія. Полтава: ПУЕТ, 2012. 278 с.
  4. Литовченко І. Л., Рулінська О. В., Новошинська Л. В., Баранова В. Г. Стратегічне маркетингове планування в страхових компаніях: монографія. Одеса: ИНВАЦ, 2014. 280 с.
  5. Михайловська І. М. Основні підходи до визначення сутності, структури та принципів інтернет-страхування. Вісник Хмельницького національного університету. 2015. № 3, Т. 3. С. 157–160.
  6. Полчанов А. Ю. Особливості розвитку страхування в умовах поширення інтернету. Вісник ЖДТУ. 2015. № 1 (71). С. 256–260.
  7. Приказюк Н. В., Моташко Т. П. Роль Інтернету в реалізації страхових послуг. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Економіка». 2014. № 3 (156. С. 45–52.
  8. Свєшнікова К. Т., Тюлін А. С. Перспективи розвитку Інтернет-страхування в Україні. Інноваційна економіка. 2013. № 5 (43). С. 264–268.
  9. Рябоконь Н. П. Систематизація каналів продажі в страхових продуктів. Науковий вісник УАБС НБУ. 2012. Вип. 34. С. 268–275.

Стаття надійшла 16.07.2019

титулка Екон