ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК КОНСТРУКЦІЙ АРОЧНИХ СИСТЕМ ПОКРИТТЯ З ВИСОКОМІЦНОГО ШВИДКОТВЕРДНУЧОГО БЕТОНУ В ЗАХИСНИХ СПОРУДАХ ОБОРОННОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Архітектура і сільськогосподарське будівництво 2021 №22: 62-68

ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК КОНСТРУКЦІЙ АРОЧНИХ СИСТЕМ ПОКРИТТЯ З ВИСОКОМІЦНОГО ШВИДКОТВЕРДНУЧОГО БЕТОНУ В ЗАХИСНИХ СПОРУДАХ ОБОРОННОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

Б. Караван, аспірант
ORCID ID: 0000-0002-0499-7544
Національний університет водного господарства та природокористування

https://doi.org/10.31734/architecture2021.22.062

Анотація

Вивчено та проаналізовано результати найбільш відомих експериментально-теоретичних досліджень, висвітлених у відкритих літературних джерелах.

Розроблено теоретичні та експериментальні дослідження роботи двошарнірних залізобетонних арок.

Проведено статичний аналіз збіжності експериментальних і теоретичних даних під час випробування бетонних зразків кубів та призм на стиск і розтяг.

Установлено характеристичні та розрахункові значення опору стиску та розтягу високоміцних швидкотверднучих бетонів та їх деформативні характеристики.

Підібрані основні геометричні розміри та прораховане армування для майбутніх дослідних зразків арочних конструкцій згідно з чинними нормами розрахунків бетонних конструкцій, які будуть виготовлятись із високоміцних швидкотверднучих бетонів, ґрунтуючись на попередньо прийнятому одиничному навантаженні.

Виготовлено і випробувано зразки бетонних кубів і призм на стиск, а також бетонних призм на розтяг у спеціалізованій лабораторії задля встановлення основних фізико-механічних характеристик високоміцних бетонів.

Побудовано діаграми механічного стану для дослідних бетонів.

Визначено об’єм експериментальних досліджень у майбутньому. Також підготовлені всі матеріали та креслення, які ґрунтуються на розрахунках за чинними нормами України, задля можливості невдовзі розпочати виготовлення дослідних зразків арочних конструкцій покриття, які будуть, своєю чергою, випробовуватись на дію статичного та динамічного навантаження.

Власноруч вдосконалена (модернізована) установка, яка дозволяє випробовувати дослідні зразки арочних конструкцій на динамічне навантаження.

Ключові слова

високоміцний швидкотверднучий бетон, діаграми, арочні конструкції покриття, напружено-деформований стан

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Стратегія АТ «Укрзалізниця» на 2019–2023 роки. URL: https://www.uz.gov.ua/files/file/Strategy-5-Typography-%D0%B0%D0%BD%D0%B3.pdf (дата звернення: 15.04.2021).
  2. Железнов М. М. и др. Влияние длительности и частоты приложения нагрузки на напряженно-деформированное состояние пути. Вестник научно-исследовательского института железнодорожного транспорта. 2018. 77 (6). С. 364–367.
  3. Коншин Г. Г. Оценочные критерии воздействия на земляное полотно вагонов с повышенными осевыми нагрузками. Труды Международной научно-практической конференции «Транссибирская магистраль на рубеже XX-XXI веков: пути повышения эффективности использования перевозочного потенциала». Москва, 2003. С. 367–369.
  4. Petrenko V. D. Research of parameters of the modernized subgrade. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport. 2012. №. 41. С. 164–169.
  5. Briggs K. M. Failures in transport infrastructure embankments. Engineering Geology. 2017. Vol. 219. P. 107–117.
  6. Даніленко Е. І. Залізнична колія: підручник для вищих навчальних закладів (у 2-х томах). Київ: Інпрес, 2010. Том 2. 456 с.
  7. Шахунянц Г. М. Земляное полотно. Москва: Гос. транспорт. ж.-д. изд-во, 1946. 342 с.
  8. Ланис А. Л. Армирование эксплуатируемых высоких насыпей с иньектированием твердеющих растворов: дис. док. тех. наук: 05.22.06 «Железнодорожный путь, изыскание и проектирование железных дорог». Новосибирск, 2019. 409 с.
  9. Лучко Й. Й. Ґрунтознавство, механіка ґрунтів, основи та фундаменти: навч. посіб. Львів: Каменяр, 2013. 320 c.
  10. Luchko J., Kovalchuk V., Kravets I., Gajda O. Determining patterns in the stressed-deformed state of the railroad track subgrade reinforced with tubular drains. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2020. № 5/7 (107). P. 6–13.
  11. Гуртіна Л. Г., Хлапук М. М., Шумінський В. Д. Застосування армування грунтових споруд в гідротехнічному та цивільному будівництві. Гідроенергетика України: науково-виробничий журнал. 2019. № 1–2. С. 72–75.
  12. Забезпечення стійкості баластної призми на слабкій основі при модернізації залізничної колії / А. В. Ніколайчук та ін. Наука та прогрес транспорту: вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. 2011. № 38. С. 157–161.
  13. Баль О. М., Ковальчук В. В., Костик Б. В. Дослідження ефективності застосування геотекстилю в конструкції залізничної колії. Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. 2014. № 148 (2). С. 162–170.
  14. Скрипник Т. В., Малько М. М., Скрипник В. Ю. Доцільність армування земляного полотна геосинтетичними матеріалами. Автомобільні дороги і дорожне будівництво. 2010. № 79. С. 27–32.
  15. Утешбаева А., Жанабергенова Ж. Причины вызывающие деформации и разрушения земляного полотна. Инновационные технологии на транспорте: образование, наука, практика. 2017. С. 218–221.
  16. Торик Д. Р., Желновач В. С., Шахматов В. А. Применение геосинтетических материалов для борьбы с растительностью. Науково-технічний збірник ХНАГХ. 2010. № 97. С. 106–112.
  17. Гармаш А. И., Костенко А. Н. Новая технология укрепления щебеночного балласта железнодорожного полотна. Будівельні матеріали, вироби та санітарна техніка. 2012. Вип. 45. С. 141–143.
  18. Малинин А. Г. Струйная цементация грунтов. Москва: ОАО Издательство «Стройиздат». 2010. 226 с.
  19. Тер-Мартиросян З. Г., Струнин П. В. Усиление слабых грунтов в основании фундаментных плит с использованием технологии струйной цементации грунтов. Вестник МГСУ. 2010. С. 4–2.
  20. Сайт компанії Railsystem. URL: http://www.railsystem.net/jet-grouting/ (дата звернення: 15.04.2021).
  21. Сайт компанії Geopier. URL: http://www.geopier.com (дата звернення: 15.04.2021).
  22. Ланис А. Л. Способы усиления земляного полотна инъектированием. Известия Транссиба. Омск. 2016. № 3 (27). С. 117–124.
  23. Problems with Railway Track Drainage in Finland / Latvala J. et al. Procedia Engineering. 2016. Vol. 14. P. 1051–1058.
  24. Tasalloti A. Geocellular railway drainage systems: Physical and numerical modelling. / Tasalloti A. et al. Transportation Geotechnics. 2020. Vol. 22. P. 100–299.
  25. Спосіб підвищення несучої здатності дефектного земляного полотна автомобільних доріг та залізничної колії: пат. 146420 Україна. № u 2020 06783; заявл. 22. 10.2020 р., опубл. 17.02.2021. Бюл. № 7.
  26. Васильев С. Г., Лещенко А. В. Технологические процессы проведения горизонтальных выработок. Львов: Свит, 1993. 160 с.
  27. Luchko J. J., Leshchenko A. A. Determination of a ground fluctuation zone caused by piping. In processing of conference «Concrete bridges». Kosice, 1997. P. 298–303.
титулка Буд