ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ ГОТЕЛЬНИХ ТА РЕСТОРАННИХ ГОСПОДАРСТВ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2021 №28: 172-176

ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ ГОТЕЛЬНИХ ТА РЕСТОРАННИХ ГОСПОДАРСТВ

Г. Вислободська, к. е. н. ORCID ID: 0000-0002-0518-4553 Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С. З. Ґжицького
І. Бернацька, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0003-2233-9374
О. Брух, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0003-1117-0454
Львівський національний аграрний університет
Л. Дранус, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-6427-1315
Чорноморський національний університет імені Петра Могили

https://doi.org/10.31734/economics2021.28.172

Анотація

Стаття висвітлює особливості маркетингової діяльності готельних та ресторанних господарств. У статті проаналізовано дослідження та публікації дослідників окресленої тематики. Подано трактування понять «маркетинг» та «маркетинг готельно-ресторанної діяльності». У статті наведена традиційна схема маркетингу готельно-ресторанної сфери. Графічно відображені концепція маркетингу готельних та ресторанних господарств та складові комплексу маркетингу готельних та ресторанних підприємств. Невіддільність процесу виробництва-споживання, нездатність зберігатися, непостійність, невідчутність є специфічними чинниками, що впливають на маркетингову діяльність у сфері послуг. У статті відображені додаткові стандарти маркетингового обслуговування підприємств сфери послуг. Представлені заходи з просування продукту на ринок. Описані можливості застосування IT-технологій. Розглянуті можливості онлайн-бронювання номерів у готелях та перегляду меню на сайті ресторанного закладу. Окреслено способи залучення більшої кількості клієнтів. Висвітлена інформація про рекламу як про засіб маркетингової діяльності. Описана роль PR у маркетинговій політиці готельних та ресторанних підприємств. Подана інформація про франчайзинг як один зі способів розвитку закладів мережі обслуговування туристів. Запропоновано розвиток розважальної складової туристичного продукту як елемент залучення клієнтів у заклади ресторанного та готельного господарства. У статті описані практичні завдання маркетингу ресторанного та готельного продуктів. Запропоновані заходи для вдалого маркетингового управління та організації інформаційної та рекламної діяльності на ринку готельних і ресторанних послуг.

Ключові слова

маркетинг, маркетингова діяльність, сфера послуг, готельне господарство, ресторанне господарство, туризм

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Бовш Л. Інноваційні маркетингові технології готельних підприємств. Вісник КНТЕУ. 2017. № 5. С. 61–72.
  2. Гузар У., Загоруй М. Маркетинг у готельно-ресторанному бізнесі. Сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності: зб. матеріалів наук.-практ. семінару, 3 жовт. 2019 р., с. Гута. Львів, 2020. С. 18–21.
  3. Данько Н. І., Курінна С. С. Сучасні тенденції маркетингу на туристичних підприємствах. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні економічні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. 2018. Вип. 7. С.102–108.
  4. Котлер Ф. Основы маркетинга. Москва: Вильямс, 2007. 656 с.
  5. Мацеха Д. С., Бурий С. А. Маркетинг у сфері готельно-ресторанного бізнесу та туризму. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. № 5, т. 2. С. 43–47.
  6. Романенко О. О. Особливості використання комплексу маркетингу та його концепцій на підприємствах готельного господарства. Збірник наукових праць Національного університету Державної податкової служби України. 2011. № 1. С. 490–494.
  7. Страшинська Л. В. Маркетинг готельного і ресторанного господарства: конспект лекцій з дисципліни «Маркетинг готельного і ресторанного господарства» для студентів спец. 6.140101 «Готельно-ресторанна справа». Київ: НУХТ, 2011. 89 с.
  8. Тимошенко З. І., Мунін Г. Б., Дишлевий В. П. Маркетинг готельного продукту: підручник. URL: http:// tourism-book.com/pbooks/book-37/ua/ (дата звернення: 29.03.2021).
  9. Чепурда Л. М., Чернова Д. В. Сучасні тенденції маркетингу в готельно-ресторанній справі. Туристичний та готельно-ресторанний бізнес в Україні: проблеми розвитку та регулювання: матеріали ХІ Міжнар. наук.-практ. конф., 19–20 берез. 2020 р. Черкаси, 2020. С. 361–363.
титулка Агро.інж. досл.