ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2021 №28: 135-138

ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА

Н. Михалюк, к. е. н.
ORCID ID: 0000-0002-5125-7872
Львівський національний аграрний університет

https://doi.org/10.31734/economics2021.28.135

Анотація

Внутрішнє середовище підприємства являє собою сукупність внутрішніх змінних підприємства, що чинять безпосередній вплив на здійснювані в підприємстві процеси і в основному є результатом управлінських рішень, тобто контролюються керівництвом. До найбільш істотних змінних внутрішнього середовища підприємства можна віднести цілі, структуру, завдання, ресурси, технологію, організаційну культуру. Усі внутрішні змінні взаємопов’язані, так що зміна однієї з них певною мірою впливає на всі інші. Удосконалення однієї змінної, наприклад, такої, як технологія, не обов'язково може вести до підвищення продуктивності, якщо ці зміни позначаються негативно на іншій змінній – припустімо, людях.

Середовище, в якому функціонує підприємство, характеризується високим ступенем складності, динамізму та ризикованості ведення господарської діяльності.

Істотний вплив на порядок підприємства та функціонування системи управління будь-якого суб’єкта господарювання має внутрішнє середовище, ступінь впливу якого певною мірою зумовлює організаційну структуру підприємства.

Уявлення про значення зовнішнього оточення та необхідність враховувати сили зовнішні відносно організації, з’явилося в управлінській думці в кінці 50-х рр. ХХ ст. Це стало одним із найважливіших внесків системного підходу в науку управління, оскільки підкреслювалась необхідність для керівника розглядати своє підприємство як цілісність, що складається з взаємозалежних частин, пов’язаних із зовнішнім світом. Навіть якщо б зміни не були настільки значні, керівникам все одно довелося б враховувати середовище, оскільки організація як відкрита система залежить від зовнішнього світу в питаннях поставок ресурсів, енергії, кадрів, а також споживачів. Оскільки від керівництва залежить виживання підприємства, менеджер зобов’язаний уміти виявляти суттєві чинники в оточенні, що вплинуть на його організацію. Більше того, він повинен запропонувати слушні способи реагування на зовнішні впливи.

Ключові слова

дослідження середовища, підприємство, технологія, внутрішнє середовище підприємства, структура підприємства, мета, конкурентна перевага

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Новальська Н. І., Згалат-Лозинська Л. О. Основи менеджменту: практикум. Київ: Центр учбової літ., 2007. 522 с.
  2. Березівський П. С., Михалюк Н. І., Балаш Л. Я. та ін. Планування діяльності підприємств: навч. посіб. Львів: Новий світ–2000, 2015. 620 с.
  3. Березівський П. С., Михалюк Н. І. Організація прогнозування і планування агропромислового комплексу: навч. посіб. Львів: Магнолія плюс, 2004. 443 с.
  4. Гріфін Р., Яцура В. Основи менеджменту: підруч. для студ. екон. спец. Львів: БаК, 2011. 605 с.
  5. Кузьмін О., Мельник О. Основи менеджменту: підручник. Київ: Академвидав, 2013. 414 с.
  6. Мартиненко М. Основи менеджменту: підручник. Київ: Каравела, 2005. 494 с.
титулка Агро.інж. досл.