МАРКЕТИНГОВА ЦІНОВА ПОЛІТИКА НА РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2018 №25: 149-154

МАРКЕТИНГОВА ЦІНОВА ПОЛІТИКА НА РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ

Р. Дудяк, к. е. н.
О. Березівська, к. е. н.
Львівський національний аграрний університет
С. Бугіль, к. е. н.
Львівський національний університет імені Івана Франка

https://doi.org/10.31734/economics2018.25.149

Анотація

Розглянуто роль маркетингового ціноутворення туристичного підприємства та запропоновано шляхи його удосконалення на ринку туристичних послуг.

Громадяни зарубіжних країн зіштовхуються з великою кількістю пропозицій туристичних поїздок. Визначаючи свій вибір, вони орієнтуються не тільки на споживчі властивості пропонованих послуг, а й на рівень цін. Дуже часто на туристичному ринку відбувається боротьба цін, де переможцями стають фірми, що пропонують туристичну поїздку за кордон за помірними цінами і високої якості обслуговування.

Остаточний рівень цін визначають співвідношенням попиту та пропозиції. Тому на основі навіть найскладнішої формули не можна розрахувати ціну туристичного продукту. Насправді вони складаються стихійно під впливом закону попиту та пропозиції.

Оптимальний рівень цін на туристичні послуги фіксується в точці, в якій пропозиція зрівнюється з попитом (чи, навпаки, попит відповідає пропозиції). Поки попит перевищує пропозицію, ціни постійно зростають, але як тільки пропозиція перевищить попит, ціни починають знижуватися.

Відомо, що попит завжди нестабільний. Він коливається під впливом різних чинників: привабливості й якості послуг, сезону, моди, платоспроможності і навіть міжнародної політичної ситуації. Внаслідок цього й ціни відповідно до коливань попиту виявляють велику еластичність.

Отже, попит на туристичні послуги є основним регулятором рівня цін, тому його прогнозування повинно стати найважливішою умовою вироблення ефективних цін.

Усі зазначені ціноутворювальні чинники повинні враховуватися в методах формування цін на туристичні послуги, а саме: врахування собівартості і маржинальної націнки визначається як витратний метод, врахування рівня конкуруючих цін розглядається як конкурентний метод, врахування співвідношення попиту та пропозиції вважається кон’юнктурним методом.

У практиці формування цін варто користатися всіма зазначеними методами. Відмова від будь-якого з них може призвести до значних втрат. Водночас їхнє максимальне використання дасть змогу туристичній фірмі проводити ефективну цінову політику.

Відомими методами ціноутворення є: метод повних (середніх) витрат; метод граничних (маржинальных) витрат; на основі цінності турпродуктів; беззбитковості, цільового прибутку.

Розглянуто функції аналізу маркетингового ціноутворення. Показано напрями удосконалення методичних підходів стосовно ціноутворення, пристосування цін до економічної ситуації, яка склалася.

Ключові слова

маркетингове ціноутворення, ринок туристичних послуг, туристичний продукт, методи ціноутворення, система інформаційного забезпечення, аналіз маркетингового ціноутворення, розрахунок ціни, економічна ситуація

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Дурович А. П. Маркетинг в туризме. Минск: Новое знание, 2000. 283 с.
  2. Дугіна С. Маркетингова цінова політика. Київ: КНЕУ, 2005. 393 с.
  3. Колесников О. Ціноутворення. Київ: Центр навч. л-ри, 2006. 144 с.
  4. Крикавський Є. Маркетингова товарна політика. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2008. 276 с.
  5. Кудла Н. Є. Маркетинг туристичних послуг. Київ: Знання, 2011. 351 с.
  6. Малиш О. Економічне управління ринковою поведінкою підприємства: дис. … канд. екон. наук. Київ, 2006. 343 с.
  7. Ушакова Н. Міжнародне ціноутворення. Київ: Професіонал, 2004. 268 с.