ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК І ВПЛИВ ЕЛЕМЕНТІВ ІНФРАСТРУКТУРИ АГРАРНОГО РИНКУ НА ПРОЦЕС РЕАЛІЗАЦІЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2018 №25: 144-148

ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК І ВПЛИВ ЕЛЕМЕНТІВ ІНФРАСТРУКТУРИ АГРАРНОГО РИНКУ НА ПРОЦЕС РЕАЛІЗАЦІЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ

П. Оліщук, к. е. н.
Львівський національний аграрний університет

https://doi.org/10.31734/economics2018.25.144

Анотація

Ефективне функціонування сільськогосподарських підприємств неможливе без реалізації виробленої ними продукції. Процес реалізації сільськогосподарської продукції – це найважливіша складова кругообігу фінансів виробничих і не тільки підприємств. Від правильної організації процесу реалізації продукції залежать неперервність виробничого процесу, результати діяльності та рентабельність. В управлінні великими системами важливу роль відіграє інфраструктурне забезпечення. Оскільки економічна система країни складається з низки взаємодіючих одна з одною підсистем, необхідно враховувати те, що за певних умов одні підсистеми можуть ставати частиною забезпечувальної інфраструктури для інших підсистем економіки. Різні об’єкти інфраструктури впливають на процес виробництва, зберігання, транспортування та реалізації продукції на різних його етапах. Просуваючись зі сфери виробництва у сферу споживання, товар може проходити через одного чи кількох посередників – гуртових і роздрібних. Виробники намагаються зменшити кількість гуртових посередників, створюючи свої власні дистриб’юторські мережі. Однак товари складного асортименту, перш ніж надходити в роздрібну торгівлю, проходять підсортування на складах гуртової ланки.

На всьому шляху руху товару від виробника до споживача власникам цього товару надають різні послуги. Послуги мають матеріальний (транспортні, складські) і нематеріальний (виставкові, інформаційні, рекламні, митні та ін.) характер. Вартість отриманих послуг збільшує вартість самого товару, а тому від вартості та якості отриманих послуг багато в чому залежать роздрібні ціни, ефективність товароруху, швидкість товарного обігу.

Визначено елементи інфраструктури аграрного ринку за функціональним підходом: виділено виробничу, торговельну, логістичну, фінансову, інформаційну, державну та соціальну інфраструктури аграрного ринку. Уточнено суть поняття «інфраструктура» та «інфраструктура аграрного ринку». Показано взаємозв’язки між елементами інфраструктури аграрного ринку, які мають місце в процесі реалізації сільськогосподарської продукції. Проаналізовано сам процес реалізації сільськогосподарської продукції та вказано, які основні ланки проходить продукція на шляху від виробника до кінцевого споживача. Запропоновано шляхи розвитку інфраструктури аграрного ринку та її структурних елементів.

Ключові слова

виробництво, ринок, інфраструктура, держава, виробники, споживачі, інфраструктурні елементи, реалізація

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Андрушко М. І., Фоменко Л. В. Інфраструктура ринку. Львів: ЛДАУ, 2005. 104 с.
  2. Гриценко А., Соболєв В. Ринкова інфраструктура: суть, функції, будова. Економіка України. 1998. № 4. С. 35–44.
  3. Економіка підприємства: структурно-логічний навч. посіб. Київ: КНЕУ, 2001. 457 с.
  4. Інфраструктура товарного ринку: теоретичні засади: підручник. Київ: Знання, 2009. 379 с.
  5. Попов Н. А. Экономика отраслей АПК. Москва: ИКФ ЭКМОС, 2002. 368 с.
  6. Шканова О. М. Інфраструктура товарного ринку. Київ: МАУП, 2004. 180 с.