МАРКЕТИНГ ТУРИЗМУ ТА ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2018 №25: 133-138

МАРКЕТИНГ ТУРИЗМУ ТА ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ

Р. Дудяк, к. е. н.
О. Березівська, к. е. н.
Львівський національний аграрний університет
С. Бугіль, к. е. н.
Львівський національний університет імені Івана Франка
Р. Грабовський, к. е. н.
Львівський національний університет ветеринарної медицини
та біотехнологій ім. С.В. Ґжицького

https://doi.org/10.31734/economics2018.25.133

Анотація

Зясовано сутність, специфіку формування системи маркетингових інструментів та розглянуто особливості застосування маркетингу туризму й надання послуг у підприємствах вітчизняної туристичної індустрії.

Внутрішній туризм – тимчасовий виїзд громадян конкретної країни з постійного місця проживання в межах національних кордонів тієї самої країни для відпочинку, задоволення пізнавальних інтересів, занять спортом і з іншими туристичними цілями. Внутрішній туризм не утворює окремої сфери діяльності, а взаємопов’язаний з усіма іншими секторами національного життя. Міжнародний туризм – систематизована і цілеспрямована діяльність підприємства сфери туризму, пов’язана з наданням туристичних послуг і туристичного продукту іноземним туристам на території своєї країни (в’їзний туризм) і наданням туристичних послуг і туристичного продукту за кордоном (виїзний туризм).

Основною причиною виділення туристичного маркетингу став бурхливий розвиток туризму, який у багатьох країнах світу стає важливою галуззю народного господарства, а в деяких – і основним джерелом доходів. Також появі та розвитку туристичного маркетингу сприяли:

– підвищення життєвого рівня населення й доступності туристичних послуг населенню;

– розвиток транспортних комунікацій, що сприяє розширенню географії подорожей та розвитку міжнародного туризму;

– розквіт міжнародних політичних, економічних та культурних відносин, що сприяє формуванню ділового туризму, подорожей у службових цілях;

– процеси глобалізації, внаслідок яких подорожувати світом стало легше.

Отож, поява великої кількості туристів та розмаїтість їхніх вимог зумовили необхідність здійснення маркетингової діяльності на ринках туристичних послуг. Особливості туристичного маркетингу визначаються передусім особливостями туристичного продукту, а також специфічними рисами виробників та споживачів туристичних послуг. Ще однією характерною рисою ринку туристичних послуг є його мінливість і динамічність.

Основне завдання розвитку туризму в Україні – формування сучасної маркетингової стратегії просування туристичного продукту на внутрішньому й міжнародному ринках.

Туристичні підприємства для успішної роботи та зайняття своєї ніші на ринку послуг повинні використовувати маркетингову діяльність, для того щоб розпізнати, ідентифікувати та оцінити існуючий або прихований попит на послуги, які підприємство пропонує або може запропонувати, і спрямувати зусилля фірми на розробку, виробництво, розподіл, продаж і просування цих товарів і послуг.

Ключові слова

маркетинг, туризм, туристичний бізнес, індустрія туризму, туристичний продукт, послуга, маркетингові функції, маркетингові стратегії, туристичне підприємствоь

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Будя О. П., Вертелєва О. В. Інноваційні напрями розвитку маркетингу в сфері туризму і гостинності. Зовнішня торгівля: право та економіка. 2008. № 6. С. 142–149.
  2. Заячковська Г. А. Сучасна концепція маркетингу міжнародних туристичних послуг: інтердисциплінарний підхід. Європейський вектор економічного розвитку. 2013. № 2(15). С. 106–113.
  3. Євтушенко О. В. Застосування комплексу маркетингу в сфері туризму. Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. 2014. № 1144. С. 166–170.
  4. Котлер Ф., Боуен Дж., Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство и туризм. Москва: ЮНИТИ, 1998. 787 с.
  5. Лозова О. А. Oсобливості використання маркетингу в діяльності туристських підприємств. Культура народов Причерноморья. 2012. № 253. С. 35–36.
  6. Мартинов І. Ю. Особливості маркетингу туризму у сфері відпочинку і розваг. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Tiru/2011_31_1/Martinov.pdf (дата звернення: 23.01.2018).
  7. Миронов Ю. Б. Використання маркетингу у сфері туризму. Молодь і ринок. 2002. № 1. С. 57–60.
  8. Тєлєтов О. С., Косолоп Н. Є. Особливості та перспективи маркетингу туристичних послуг в Україні. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 1. С. 21–34.