СТВОРЕННЯ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ ДЛЯ ТРАДИЦІЙНИХ ЛОКАЛЬНИХ ВИСОКОЯКІСНИХ ПРОДУКТІВ: НА ПРИКЛАДІ КВАСОЛІ ЯСЬ

new site

Даний сайт більше не оновлюється!
Новий сайт журналу знаходиться за адресою https://visnyk.lnup.edu.ua/

 

Вісник ЛНАУ: Економіка АПК 2018 №25: 122-125

СТВОРЕННЯ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ ДЛЯ ТРАДИЦІЙНИХ ЛОКАЛЬНИХ ВИСОКОЯКІСНИХ ПРОДУКТІВ: НА ПРИКЛАДІ КВАСОЛІ ЯСЬ

Г. Антонюк, к. е. н.
Львівський національний аграрний університет

https://doi.org/10.31734/economics2018.25.122

Анотація

Ідентифіковано поняття «традиційний локальний продукт» і виокремлено критерії, яким має відповідати така продукція. Виділено основні перешкоди, що заважають дрібним виробникам, які займаються виробництвом локальної продукції, отримати вищий прибуток. Проілюстровано на прикладі квасолі Ясь процес створення доданої вартості на традиційний локальний продукт. Детально описано сорт квасолі Ясь, вимоги до його вирощування та зберігання. Зазначається історична прив’язка до західних територій України як до зони традиційного вирощування цього сорту квасолі. Розраховано витрати та очікуваний прибуток для дрібних виробників квасолі Ясь за умови членства у кооперативі і продажу зафасованого готового продукту. Описано досвід сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу «Стрийський Ясь» з виробництва квасолі Ясь, її калібрування, пакування і продажу. Показано широкий спектр варіантів створення доданої вартості для квасолі Ясь. Розкрито особливості французького підходу до просування продукту і популяризації місцевості його виробництва. Висвітлено роль проведення гастрономічних фестивалів і досвід проведення першого гастрономічного фестивалю квасолі «Стрийський Ясь». Описано використання соціальних мереж як інструменту з популяризації продукту і зони його виробництва. Визначено основні завдання, які стоять перед сільськогосподарським обслуговуючим кооперативом виробників квасолі «Стрийський Ясь», що дають йому змогу бути успішним, забезпечити вищий прибуток для своїх членів і позитивно впливати на розвиток зони виробництва. Наведено переваги, які отримує сільська місцевість за умови просування локального традиційного продукту й створення доданої вартості для нього.

Ключові слова

додана вартість, традиційні локальні продукти, маркетинг аграрної продукції, просування каналами збуту

Повний текст

pdf

Посилання

  1. Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів: Закон України від 23.12.1997 № 771/97-ВР. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/Z970771.html (дата звернення: 12.03.2018).
  2. Проект «Підвищення інформованості та оцінка потенціалу валоризації високоякісних харчових продуктів у Львівській області». URL: http://loda.gov.ua/biznes_propozytsiji_dlya_silskohospodarskyh_dlya_ tovarovyrobnykiv_2 (дата звернення: 12.03.2018).
  3. Барабаш О. Ю. Овочівництво. Київ. Вища шк., 1994. 374 с.
  4. Nasiona fasoli «Piękny Jaś» z doliny Dunajca. URL: http://www.minrol.gov.pl/Jakosc-zywnosci/Produkty-regionalne-itradycyjne/Lista -produktow-tradycyjnych/woj.-malopolskie/Nasiona-fasoli-Piekny-Jas-z-doliny-Dunajca (дата звернення: 12.03.2018).
  5. Як створити додану вартість на регіональний продукт? Квасоля Ясь. URL: http://agravery.com/uk/posts/author/show?slug=ak-stvoriti-dodanu-vartist-na-regionalnij-produkt-kvasola-as